خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات

بلاگ كتابك بازتاب دهنده محتواي كتابك است

خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات

۱۳۱ بازديد
خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات

خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات

كتاب « خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات » با الهام از خاطرات نويسنده آن، «جرالد دارل» از ۵ سال زندگي در جزيره‌ كورفوي يونان نوشته است. در ميان اين خاطرات، علاقه فراوان نويسنده به طبيعت و جانوران بسيار مشهود است.

زماني كه خانواده دارل از اقليم نمناك و خاكستري انگلستان به ستوه مي‌آيند، خانه‌شان را مي‌فروشند و راهي جزيره آفتابي كورفو در يونان مي‌شوند. كتاب «خانواده من و بقيه حيوانات» قرار بوده است كتابي درباره تاريخ طبيعي جزيره كورفو باشد، اما در انتها به كتابي درباره تجربه‌هاي بي‌نظير خانواده دارل با عقرب‌ها، كفشدوزك‌ها، لاروهاي شب‌تاب حشرات، اختاپوس‌ها، خفاش‌ها، وزغ‌ها، پروانه‌ها و مارمولك‌ها در خانه‌شان در اين جزيره تبديل مي‌شود.

جرالد ۱۰ ساله سفرش به كورفو را با تمام وسايلي كه به نظرش براي چنين سفري ضروري است آغاز مي‌كند: يك تور حشره‌گيري، يك سگ و يك شيشه پر از كرم پروانه كه هر لحظه ممكن است پيله ببندند. در زمان زندگي در جزيره، جرالد چندان دليل غرغرهاي برادرها و خواهر بزرگ‌ترش را درباره پيدا شدن مار در وان حمام يا عقرب روي ميز غذاخوري درك نمي‌كند.

كتاب « خانواده من و بقيه حيوانات » كتابي سرشار از لحظات طنز از مواجهه خانواده متنوع دارل با طبيعت جزيره كورفو است.

درباره نويسنده كتاب « خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات »

«جرالد دارل» نويسنده و جانورشناس انگليسي برادر كوچك‌تر «لارنس دارل» رمان‌نويس است. كتاب‌هاي جرالد دارل به خاطر نثر شيوا و طنز پرمايه‌اي كه دارند از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي انگليس به شمار مي‌رود. جرالد دارل تا زماني كه زنده بود زندگي‌اش را وقف حفاظت از حيات‌وحش و نوشتن كرد. جرالد دارل در مقايسه با برادرش، چندان خودش را نويسنده نمي‌دانست. او نويسندگي را براي تامين مالي فعاليت‌هايش درباره حيات‌وحش انجام مي‌داد. اما با اين وجود كتاب‌هايي با گونه‌هاي ادبي متنوع و اثرگذار خلق كرده است.

او علاوه بر سفرهاي دور و دراز اكتشافي به دل طبيعت و نويسندگي، در تلويزيون نيز چهره‌اي شناخته شده بود و در جزاير مانش، پارك حيات وحشي را به نام دارل تاسيس كرد كه هم‌چنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

از ويژگي‌هاي كتاب «خانواده من و بقيه حيوانات» طنز جذاب و تاثيرگذار آن است. اين كتاب براي اولين بار در سال ۱۹۵۶ منتشر شده است و تاثير زيادي بر جذب گردشگران خارجي به اين جزيره داشت. بعيد نيست كه امروزه در سفرمان به اين جزيره ديگر چندان ردپايي از آن طبيعت و جانوراني كه در كتاب ذكر شده‌اند ديده نشود. بر اساس اين كتاب تاكنون چند مجموعه تلويزيوني، فيلم سينمايي و تئاتر ساخته شده است.

جرالد دارل كتاب « خانواده من و بقيه حيوانات » را با الهام از خاطرات‌اش نوشته است، اما گاهي آن‌چه نوشته منطبق بر واقعيت نيست يا ترتيب زماني رخدادها را تغيير داده است.

كتاب خانواده من و بقيه حيوانات

شناسنامه كتاب:
ناشر
چشمه
نويسنده
  Gerald Malcom Durrell,   جرالد مالكوم دارل
آموزگاران و مربيان
  • كتاب هاي مناسب آموزگاران و مربيان
  • كتاب هاي مناسب معلمين راهنمايي و دبيرستان
برگردان
  • گلي امامي
خانواده
  •   مجموعه نوشته هاي مناسب براي خانواده
  •   مجموعه نوشته هاي مناسب براي ۱۳ سال به بالا
فهرست كتاب هاي ماه
فهرست كتاب هاي ماه: مرداد ۹۶
پديدآورندگان
  •   جرالد مالكوم دارل
  •   گلي امامي
سال نشر
  چاپ سوم ۱۳۹۳
راهنماي كتاب:
كليدواژه:
  • رابطه كودكان و طبيعت
  • رابطه كودكان و جانوران
  • كودكان و زندگينامه
  • صفورا زواران حسيني
  • كودكان و خانواده
  • طبيعت و جانوران جزيره كورفو

كتاب خانواده‌ من و بقيه‌ حيوانات

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.