اوا شبح مي بيند

بلاگ كتابك بازتاب دهنده محتواي كتابك است

اوا شبح مي بيند

۱۴۲ بازديد
اوا شبح مي بيند

اوا شبح مي بيند

كتاب «اوا شبح مي بيند» دومين جلد از مجموعه دفترچه خاطرت جغد است. اوا هنگام پرواز يك شبح مي‌بيند اما هيچ كس حرفش را باور نمي‌كند. همه او را مسخره مي‌كنند ولي اوا كه مطمئن است يك شبح ديده، تصميم مي‌گيرد به همه ثابت كند كه حرف‌هايش خيال‌بافي نيست.

اوا براي اثبات حرف‌هايش يك شب كه دوباره شبح را مي‌بيند، از آن عكس مي‌گيرد ولي در آن لحظه آنقدر ترسيده است كه دستش مي‌لرزد و عكسش تار مي‌شود. دوشيزه پشت پرپري با ديدن عكس اوا، پيشنهاد مي‌دهد كه هر كس يك داستان ترسناك تعريف كند و كسي كه ترسناك‌ترين داستان را بگويد، مي‌تواند زنگوله را به صدا درآورد.

جورج داستان سنجاب‌هاي زامبي را گفت. مِيسي قصه‌ يك عنكبوت غول‌پيكر را تعريف مي‌كند. داستان لي‌لي درباره‌ي اژدها نيمه‌كاره ماند چون... بووووم، انگار چيز خيلي بزرگي روي پشت‌بام بود.

وقتي دوشيزه پشت پرپري به پشت‌بام مي‌رود، بچه‌ها از پنجره كلاس دو جانور سفيد شبيه شبح مي‌بينند و همه از اوا عذرخواهي مي‌كنند كه حرفش را باور نكرده بودند.

روز بعد همه براي شكار شبح دست به كار مي‌شوند. وقتي شبح در تور گير مي‌كند، همه متعجب مي‌شوند. آن موجود سفيد، شبح نبود، يك جغد برفي بود كه به تازگي با خانواده‌اش به درختكده كوچ كرده بودند.

اين داستان كه در قالب دفترچه خاطرات نوشته شده است، به كودكان نشان مي‌دهد كه چيزي به نام شبح وجود ندارد و به كودكان كمك مي‌كند كه بر ترس‌شان از موجودات خيالي غلبه كنند.

همچنين اين داستان به اهميت دوستي و همكاري هم اشاره مي‌كند.

مجموعه داستان‌هاي دفترچه خاطرات جغد شامل داستان‌هايي است درباره رويدادهاي روزانه كه مخاطب با آن‌ها آشناست. متن اين داستان‌ها ساده و در عين حال از كيفيت ادبي قابل قبولي برخوردار است كه در در بخش‌هاي كوتاه به همراه تصاوير فراوان ارائه شده است. اين ويژگي‌ به علاوه استفاده از شگرد ابر يا حباب گفت و گو مجموعه داستان‌ دفترچه خاطرات جغد را به مجموعه‌اي آسان‌خوان و مناسب براي نوآموزان تبديل كرده است.

مجموعه دفترچه خاطرات جغد

درباره نويسنده و تصويرگر «اوا شبح مي بيند»

ربكا اليوت نويسنده و تصويرگر مجموعه دفترچه خاطرات جغد، فلسفه خوانده است. ولي از كودكي دوست داشت كه نويسنده و هنرمند شود. او افزون بر اين مجموعه و مجموعه‌اي به نام توبي و كلمي، پنج كتاب تصويري هم براي كودكان نوشته و تصويرگري كرده است كه كتاب «دختر باغ‌وحش» در سال ۲۰۱۲ نامزد جايزه تصويرگري كيت گرين وي شد.

ربكا زماني كه داستان نمي‌نويسد، يا كتاب مي‌خواند يا در حال يادگيري دوخت و دوز، آواز خواندن يا درست كردن است يا وقتش را در سينما و همراه همسرش كه معلم تاريخ است و فرزندان و گربه‌شان در باغچه‌شان مي‌گذراند.

مجموعه دفترچه خاطرات جغد پنج جلد است كه تاكنون سه جلد آن شامل، «جشنواره بالا درختي اوا»، «اوا شبح مي بيند» و «عروسي در سرزمين درختي» به فارسي ترجمه شده است.

شناسنامه كتاب:
ناشر
هوپا
نويسنده
  Rebecca Elliott,   ربكا اليوت
آموزگاران و مربيان
  • كتاب هاي مناسب معلمين دبستان
برگردان
  • سيد نويد سيدعلي‌اكبر
تصويرگر
  •   Rebecca Elliott
  •   ربكا اليوت
خانواده
  •   مجموعه نوشته هاي مناسب براي ۷ - ۹ سال
فهرست كتاب هاي ماه
فهرست كتاب هاي ماه: مرداد ۹۶
پديدآورندگان
  •   ربكا اليوت
  •   سيد نويد سيدعلي‌اكبر
سال نشر
  ۱۳۹۵
راهنماي كتاب:
كليدواژه:
  • مجموعه دفترچه خاطرات جغد
  • داستان هاي فانتزي
  • ارزش دوستي

كتاب اوا شبح مي بيند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.