جشنواره بالا درختي اوا

بلاگ كتابك بازتاب دهنده محتواي كتابك است

جشنواره بالا درختي اوا

۱۴۵ بازديد
جشنواره بالا درختي اوا ۱

جشنواره بالا درختي اوا

كتاب «جشنواره بالا درختي اوا» جلد اول از دفترچه خاطرات جغد است. اين داستان كه در قالب دفترچه خاطرات نوشته شده است، كودكان را به كار گروهي تشويق مي‎كند و در قالب داستان چند شگرد مديريتي را به آن‌ها ياد مي‌دهد.

در كتاب «جشنواره بالا درختي اوا» اوا جغد كوچولو يك فكر بكر دارد. او مي‌خواهد در مدرسه يك جشنواره بهاره راه بيندازد كه در آن كلي برنامه‌هاي جالب مثل شيرين‌كاري، شيريني‌پزي، مسابقه لباس‌هاي خوشگل و مسابقه نقاشي برگزار شود.

برگزاري چنين جشنواره‌اي كار ساده‌اي نيست به ويژه آن كه اوا اصلاً از كمك گرفتن خوشش نمي‌آيد و دوست دارد به تنهايي همه كارها را انجام بدهد. اما وقتي به روز جشنواره نزديك مي‌شود، مي‌فهمد كه يك دست صدا ندارد و براي برگزار كردن جشنواره بايد از همكلاسي‌هايش كمك بگيرد.

مجموعه داستان‌هاي دفترچه خاطرات جغد شامل داستان‌هايي است درباره رويدادهاي روزانه كه مخاطب با آن‌ها آشناست. متن اين داستان‌ها ساده و در عين حال از كيفيت ادبي قابل قبولي برخوردار است كه در در بخش‌هاي كوتاه به همراه تصاوير فراوان ارائه شده است. اين ويژگي‌ به علاوه استفاده از شگرد ابر يا حباب گفت و گو مجموعه داستان‌ دفترچه خاطرات جغد را به مجموعه‌اي آسان‌خوان و مناسب براي نوآموزان تبديل كرده است.

كتاب جشنواره بالاي درختي اوا

درباره نويسنده كتاب «جشنواره بالا درختي اوا»

ربكا اليوت نويسنده و تصويرگر مجموعه دفترچه خاطرات جغد، فلسفه خوانده است. ولي از كودكي دوست داشت كه نويسنده و هنرمند شود. او افزون بر اين مجموعه و مجموعه‌اي به نام توبي و كلمي، پنج كتاب تصويري هم براي كودكان نوشته و تصويرگري كرده است كه كتاب «دختر باغ‌وحش» در سال ۲۰۱۲ نامزد جايزه تصويرگري كيت گرين وي شد.

ربكا زماني كه داستان نمي‌نويسد، يا كتاب مي‌خواند يا در حال يادگيري دوخت و دوز، آواز خواندن يا درست كردن است يا وقتش را در سينما و همراه همسرش كه معلم تاريخ است و فرزندان و گربه‌شان در باغچه‌شان مي‌گذراند.

مجموعه دفترچه خاطرات جغد پنج جلد است كه تاكنون سه جلد آن به نام‌هاي «جشنواره بالا درختي اوا»، «اوا شبح مي بيند» و «عروسي در سرزمين درختي» به فارسي ترجمه شده است.

 

 

شناسنامه كتاب:
ناشر
هوپا
نويسنده
  Rebecca Elliott,   ربكا اليوت
ويراستار
  •   هدا توكلي
آموزگاران و مربيان
  • كتاب هاي مناسب معلمين دبستان
برگردان
  • سيدنويد سيدعلي‌اكبر
تصويرگر
  •   Rebecca Elliott
  •   ربكا اليوت
خانواده
  •   مجموعه نوشته هاي مناسب براي ۷ - ۹ سال
فهرست كتاب هاي ماه
فهرست كتاب هاي ماه: مرداد ۹۶
پديدآورندگان
  •   ربكا اليوت
  •   سيدنويد سيدعلي‌اكبر
  •   هدا توكلي
سال نشر
  ۱۳۹۵

كتاب جشنواره بالا درختي اوا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.